Thursday, September 03, 2009

Det er høst fordi det regner kaldt. Det er høst fordi trærne sier det. Det er høst fordi jeg presser øynene opp tidlig, fordi jeg leter etter en termokopp, leter etter rekkefølgen på ordene. Det er høst fordi hønene ikke legger egg mer og jeg må kjøpe dem på kiwi. Jeg spiser varm suppe til middag, drikker kakao om kvelden. Dagene spennes ut mellom bokhandel og bibliotek, jeg er redd for å bli for enspora og henger alle tegningene opp på veggen foran skrivebordet. Jeg bysykler med (famous blue) regnfrakk på meg.

1 comment:

10na said...

herlig tidligfase-høst i gøtet. man kan fortsatt sykle uten jakke (såfremt det ikke regner og det gjør det jo ofte) og bade (det gjorde jeg i går!) og det er vakre studenter overalt og når det er sol kan man sitte i den med kaffe og kanelbulle fra pressbyrån.