Friday, July 10, 2009

De siste ukene

Får ikke sove når jeg legger meg, selv om jeg står opp tidlig hver dag. Prøver å lære meg å drikke kaffe om morgenen, men det er ikke så lett. Spiser frukt i stedet. Sykler på biblioteket og finner et skrivebord. Jeg kan høre kirkeklokkene, men finner ingen regelmessighet i når på dagen de ringer. Av og til halv tolv. Av og til ett. Jeg har med matpakke, av og til spiser jeg med Å som jobber i barneavdelingen, av og til spiser jeg aleine. Skrivebordet jeg alltid velger vender seg mot en hvit mursøyle. Jeg liker å løfte hodet og stirre inn i den.
Eller jeg sykler på jobb i stedet for biblioteket. Jeg tar i mot bøker, rydder i bøker og setter ut bøker. Jeg smiler til kundene. Noen smiler tilbake, noen kjefter. Jeg gjør uansett så godt jeg kan. Det er noe utrolig tilfredsstillende med det, å gjøre så godt man kan.
Jeg skriver og jeg veit hvordan alt skal se ut, nesten alt. Det er mye grønt.
Om litt over en uke drar jeg på ferie. Jeg leser mer enn før. Jeg ønsker meg en scanner.

No comments: