Tuesday, April 14, 2009

Vi begynner en dag seinere på skolen enn jeg trodde, så jeg blir hjemme og tegner gebisser og vekkerklokker, lurer på hvor mange uker det er til jeg skal våkne. Et stort, skinnende insekt lander på puta. Jeg drømte at jeg sov i bøker og var dekket av skrift, jeg drømte at jeg kjente på månen. Den var kald, kald som kjøleskapet som hvitvin som å sove alene når det regner. Til frokost spiste jeg nybakt rugbrød med egg.
Et stort, skinnende insekt lander på puta og hvisker meg noe i øret.
Det smiler som en venn som sola som jeg gjør til meg selv i speilet.
Jeg tegner hender som blir til fugler (og fuglene flyr vekk) og lurer på hvor lenge det er til jeg kan fly. Til lunsj stekte jeg en fiskekake og drakk kaffe med soyamelk.

(Og Black Dice er noe av det fineste jeg har hørt)

2 comments:

c said...

Å, ja til flere spotifyspillelister! Her er en jazzliste.

Frøydis said...

Åh, takk! Paranoid android var nydelig :)