Saturday, January 31, 2009

Tegneserier

I går fikk jeg en mail om at jeg har kommet inn på tegneseriekurset til Tore Strand Olsen. w00t! Jeg ble glad. Jeg har alltid trodd at jeg tegner for dårlig til å lage tegneserier, at det nærmeste jeg kunne komme var å skrive manus og gi dem fra meg til andre. Men så lagde jeg en i sommer og det var en utrolig god følelse å holde den i hånda og tenke på at jeg hadde lagd alt sammen selv.
Jeg fikk vite om kurset én dag før fristen for å søke, om kvelden printet jeg ut ting og la dem i en konvolutt. Selvfølgelig kom jeg for seint da jeg skulle levere dagen etter, og jeg hang rundt Serieteket en stund i håp om at vaskepersonalet skulle komme ut så jeg kunne kaste konvolutten på dem, men måtte gi opp. I stedet festet jeg konvolutten i sprekken mellom glasset og treramma i døra, og håpet at noen ville finne den om morgenen.

Hver mandag i fem uker skal jeg ta 11-trikken til Schous Plass, gå av og vite at dette stoppet ikke skal ha noe med ham å gjøre lenger. Schous Plass skal handle om KEM, Blå og tegneserier, slik det gjorde før.
Hver mandag i fem uker skal jeg være på Serieteket, og til slutt gir vi ut et hefte. Jeg tror det blir gøy. Jeg håper jeg har lagd noe i løpet av fem uker som kan gis ut i et hefte.

No comments: