Sunday, January 04, 2009

Ny plass

2009, jeg spiser sushi, trener, jobber, drar på fest, jeg får verden til at blive hængende på væggen. Jeg teller dager.

Da jeg bodde hjemme hadde jeg et stort skrivebord, men det var ikke plass til å ha det med da jeg flyttet, så jeg kjøpte et nytt som var mindre. Etter jula tok jeg med det gamle hit jeg bor nå. Det er stort og har plass til absurd mye rot om jeg lar det vokse. Men jeg gjør ikke det, jeg har ryddet og kastet ting. Det ser annerledes ut her og jeg skulle ønske det kunne få meg til å bli annerledes også, at jeg kunne rydde meg selv, men det er jo ingenting som er så lett, det skulle tatt seg ut. Man kan gå helt bort til vinduet nå, i stedet for å ha et skrivebord og en seng i veien. Man kan lene seg nonchalant mot vinduskarmen og se ned på gata, jeg veit ikke helt hvorfor men det gir meg en følelse av å plutselig bo i byen, som om jeg har flyttet. Eller, ikke at jeg har flyttet, men at noe utenfor har flyttet.


No comments: