Tuesday, November 18, 2008

Bytte språk

Jeg burde skrive oftere her. Jeg burde skrive oftere, generelt. John Cage spiller sitt preparerte piano for meg, P forteller at han trakk tonerekkene opp av en hatt under konserter og viste at alt er tilfeldig. Jeg lar alt være tilfeldig. Jeg lar meg selv sitte oppe og tegne om kveldene i stedet for å skrive, jeg holdes våken om nettene av noe annet enn bøker, han er myk mot fingertuppene. Jeg har ikke noe å si lenger, ikke fordi jeg er lykkelig og derfor ikke trenger litteratur for å tre inn i en mer harmonisk verden og føle meg hel etc, langt i fra, jeg bare lager andre ting akkurat nå. Ting som ikke er bygd opp av ord. Og jeg forteller meg selv unnskyldninger og sier at det er greit, så lenge det går over til ord igjen en gang. Kanskje til neste år.

3 comments:

Mag paa eventyr said...

Akk, hvor jeg kjenner meg igjen der.. Det går nok over til ord igjen, etter en stund.

Frøydis said...

Jeg krysser fingrene for det. En hånd for hver av oss?

Mag paa eventyr said...

Jess!